اسپیکرهای برند James Bullough Lansing به‌اختصار جی بی ال JBL در دنیای تجهیزات صوتی الکترونیکی بسیار مشهور و محبوب هستند. شرکت جی بی ال یک شرکت آمریکایی است از سال 1946 در زمینه‌ی تولیدات صوتی فعالیت می‌کند. محصولات اصلی این شرکت تجهیزات مربوط به صدا و بلندگو است که از تنوع بسیار بالا و کیفیت خوبی برخوردار هستند. شرکت جی بی ال در حال حاضر اسپیکرهای بسیاری از اندازه‌ی چند سانتی‌متر تا مدل‌های بزرگ و قدی برای سالن‌های بزرگ طراحی و تولید می‌کند.
اسپیکرهای برند جی بی ال نه تنها برای مصارف خانگی گزینه‌ای عالی و کارآمد هستند بلکه در استودیوهای حرفه‌ای صدا و هالیوود نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حال حاضر تعداد زیادی از سالن‌های سینما و تئاتر دنیا به اسپیکرهای jbl تجهیز هستند.
بلندگوهای خانگی و کوچک جی بی ال امروزه از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین انواع بلندگوها هستند. این بلندگوها برای افرادی که به شنیدن موسیقی باکیفیت و صدای بلند علاقه‌ دارند بسیار مناسب و هیجان‌انگیز هستند. این بلندگوها تجربه‌ی صدای باکیفیت سالن‌های بزرگ و سینما را در خانه تداعی و لذت دیدن فیلم و سریال را دوچندان می‌کنند.

انواع اسپیکرهای JBL

اسپیکرهای jbl از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و عمر طولانی دارند از این رو خرید آن‌ها مقرون به صرفه است و تا چندین سال نیاز به خرید دوباره‌ی اسپیکر نیست. اسپیکرهای تولیدی این شرکت بسیار متنوع هستند و در چند دسته‌ی زیر به طور کلی قرار می‌گیرند:
•    اسپیکر jbl  قابل حمل
•    اسپیکر jbl  بلوتوثی
•    اسپیکر jbl  اتومبیل
•    اسپیکر jbl  سیستم سینما خانگی
اسپیکرهای جی بی ال بلوتوثی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. این گروه از اسپیکرها معمولا کوچک، قابل حمل و سبک‌تر نسبت به سایر اسپیکرهای جی بی ال هستند. این سری از بلندگوها قابلیت اتصال به گوشی‌های تلفن همراه از طریق بلوتوث را دارند و به راحتی در سفر، مهمانی و منزل می‎توان از آن‌ها استفاده کرد. برخی از اسپیکرهای جی بی ال بلوتوثی دارای میکروفون نیز هستند و می‌توان با اتصال یک کابل میکروفون به آن‌ها از پخش صدای موسیقی زنده لذت برد. معمولا این سری از اسپیکرها قابلیت شارژ دارند و پس از شارژ کامل توانایی پخش موسیقی تا چندین ساعت را دارند. اسپیکرهای «Flip 5»، « Charge 2+» و «Charge 4» از نمونه‌های اسپیکرهای جی بی ال بلوتوثی هستند.
اسپیکرهای قابل حمل جی بی ال نیز از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. آن‌ها علاوه‌بر اینکه قابلیت اتصال به گوشی‌های تلفن همراه از طریق بلوتوث را دارند چندین پورت و اتصال‌کننده‌ی دیگر نیز دارند. اسپیکرهای قابل حمل مدت زمان پخش بیشتری نسبت به اسپیکرهای بلوتوثی دارند و برخی از آن‌ها ورودی کارت حافظه نیز دارند. برخی از نمونه‌های اسپیکرهای قابل حمل jbl  افکت‌های نورانی متنوع و جذاب دارند از این رو مناسب جشن‌ها و مهمانی‌ها هستند. اسپیکرهای قابل حمل از اسپیکرهای بلوتوثی معمولا بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند و مدت زمان شارژ شدنشان نیز بیشتر است. اسپیکرهای مدل‌ « Party Box 300» و « Party Box100» از نمونه‌های اسپیکرهای قابل حمل جی بی ال هستند.

خرید جدیدترین انواع اسپیکر جی بی ال (JBL)

خرید و سفارش اسپیکرهای جی بی ال نیاز به‌دقت فراوان دارد. برای خرید آنلاین آن‌ها می‌توان به فروشگاه اینترنتی شاپیکامراجعه کرد. این فروشگاه اینترنتی انواع اسپیکرهای جی بی ال و سایر برندهای مطرح جهان را گردآوری کرده است. قیمت، مشخصات و ویژگی تمامی اسپیکرها به طور کامل برای مقایسه و بررسی وجود دارد و بهتر است پیش از خرید مطالعه شوند.